نقاشی یا تصویر سازی؟ کدومشون جذاب تره؟

Thursday، ۷ Ordibehesht ۱۴۰۲

نقاشی و تصویرسازی هردو از شاخه های هنرهای تجسمی هستند که برای انتقال مفهوم به بیننده به کار می­روند. نقاش ، با وفاداری به سوژه اصلی و به کمک تکنیک ها و فنون نقاشی، تصویری مجازی و غیر واقعی پدید می ­آورد.

ولی تصویرسازی ، در جهت نشان دادن مفاهیم به بیننده به­ کار میرود. هرچه تصویرگر خلاق تر و هوشمندتر باشد با استفاده از جزئیات و لایه های بیشتر، مفاهیم عمیق تری را به بیننده منتقل می­کند.

  • نقاشی

شما اگر نقاش باشید باید بتوانید با وفاداری به مدل مورد نظر ، عینا سوژه را طراحی کنید. حال ممکن است باتوجه به سبکی که دارید ، بتوانید هرروز خلاقانه تر عمل کنید ولی اثرنهایی باید در چارچوب باشد.

البته زیبایی هنر این است که بتوانید سرکش و یاغی باشید اما اگر بخواهید مورد قبول واقع شوید باید اصول کلی که همان وفاداری به مدل اصلی است را رعایت کنید .

به بیان کلی نقاشان هنرمندانی هستند که در به کارگرفتن ابزار و تکنیک ها مهارت دارند. مدادرنگی، گواش، پاستل، رنگ و روغن و آبرنگ و... انواع ابزار و تکنیک هایی هستند که در نقاشی به آنها پرداخته میشود.

  • تصویرسازی

اگر میخواهید تصاویر را به شکل متفاوتی خلق کنید و یا میخواهید منظور و مفهومی را در هنرتان جا بدهید ؛ تصویرسازی برای شما بهترین انتخاب است.

اگر فکر میکنید تصویرسازی یک رشته هنری جدید است بهتراست به نگاره های روی دیواره ی غارها نظاره کنید. این تصاویر دارای مهارت زیادی در رشته نقاشی نیستند اما نگاره گر در به تصویر کشیدن ، مهارت و خلاقیت داشته و با چند تصویر ساده برای شما یک واقعه را به تصویر کشیده است.

تصویرسازی دقیقا از همانجا متولد شد. اما به نسبت نقاشی از محبوبیت کمتری برخوردار بود. دلیل این امر هم دقیقا چالشِ داشتن خلاقیت است.

اگه بخواهیم ساده تر به موضوع نگاه کنیم؛ تصویرسازی همان نقاشی است ولی بدون مرز...

با پیچیده تر شدن مباحث هنری و تمایل هنرمندان به خلق آثار هنری جدید و متفاوت ،علاقمندان به تصویرسازی و تصویرگری رو به افزایش گذاشت.

تصویرگری کتاب و مجله­ ها ، گرافیتی ، تصویر سازی محصولات ، تصویرسازی تبلیغاتی ، انیمیشن ، تبلیغات انیمیشنی و ... از شاخه های تصویرسازی است که بعدا در مقالات بعدی به هریک جداگانه خواهیم پرداخت.