ابزار مورد نیاز برای یک شروع حرفه ای!

Friday، ۶ Bahman ۱۴۰۲

این چندسالی که در حال آموزش دادن به علاقمندان تصویرسازی بودم خیلیا این سوال رو از من پرسیدن: "برای شروع چه ابزاری لازم دارم؟"

و جواب من همیشه ثابت بوده: "مداد، پاک کن و یه دفتر خوب" ابزار حرفه ای برای شروع هستند. این موضوع به چند دلیل عنوان میشه که جلوتر بهتون توضیح میدیم .

تمرکز لیزری چیه؟

خب موضوعی که اول از همه لازم دونستم عنوان کنم اینه که خرید ابزار حرفه ای مثل آیپد یا کار با فتوشاپ، در ابتدای کار نیاز به تلاش دوچندان داره چون هم باید طراحی کاراکتر رو آموزش ببینید و هم کار با نرم افزارها رو بیاموزید. پس بهتره برای یک شروع حرفه ای، روی یکی از این موارد تمرکز کنید و ببینید با چه سرعت حیرت انگیزی پیشرفت میکنید.

همه ما در ابتدای هرکاری هنوز مطمئن نیستیم که توی اون حوزه تا کجا و در چه زمینه ای میخوایم پیش بریم ؛ پس بهتره برای شروع ابزاری تهیه کنیم که تا هرجایی پیش رفتیم ابزار لازم و مورد نیاز اون حرفه باشه و هم هزینه زیادی رو در ابتدا متحمل نشیم. چون معمولا هزینه‌ی بالا استرس بهمراه میاره. شما اینجا قراره چیزی رو بیاموزید که عاشقش هستید و ما نمیخوایم از لحظه آغازین تحت فشار و استرس باشین.

یادگیری؛ مهمترین بخش پیشرفت

شاید برای شما جالب باشه که بدونید من بعد از 5 سال آموزش دادن هنوز هم برای یادگیری از افراد برتر تصویرسازی هزینه میکنم! برای پیشرفت و یادگیری باید هزینه کرد. هرروز تکنیک ها و اتفاقات جدید در هرحوزه، اون حوزه رو دستخوش تغییر میکنه و بدون آپدیت بودن، شما هنرمندی محسوب میشید که آثارتون در چند سال گذشته قابل قبول بوده نه امروز. پس برای بهترین بودن همیشه باید بروز باشید و بروز بودن رایگان نیست! من هزینه های چند صد دلاری برای دیدن آموزش ها و تکنیک های روز صرف میکنم تا هنرجوهام برای دیدن یک آموزش به زبان فارسی و روان ، هزینه قابل قبولی پرداخت بکنن.

ابزار حرفه ای، کسی رو هنرمند نمیکنه

داشتن ابزار حرفه ای برای آرتیستی قابل قبوله که سبک، استایل و توانایی خوبی در ایجاد یک اثر هنری داره و صرفا با ابزارِ بهتر، میتونه هنر و تواناییش رو با کیفیت بالاتری ارائه بده. تصویرسازی دستی، هم بازار کار خوبی داره و هم افراد زیادی طرفدار این سبک از تصویرسازی هستن.

باید بدونید که استفاده از ابزارهای حرفه ای که توی وبلاگ های بعدی بهتون معرفیشون میکنم ، نیازمند آموزش دیدنه وگرنه هزینه رو صرف چیزی میکنید که اصلا استفاده ازش رو بلد نیستید، پس توصیه من اینه که با یک هزینه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومانی برای تهیه ابزار ، کارتون رو شروع کنید. میتونید با تصویرسازی دستی شروع کنید، درآمد کسب کنید و از درآمدتون ابزاری رو تهیه کنید که آرزوش رو داشتید. جالبه بدونید بعضی از هنرجوهای من بجای خرید آیپد یا فعالیت توی فتوشاپ یا کورل ، تصویرسازیِ دستی‌ رو انتخاب کردن و از این طریق درآمدهای خوبی دارن . جالب تر اینکه برای خرید وسائلی مثل آبرنگ و مدادرنگی ، چندبرابر خرید آیپد و تبلت هزینه میکنن و به جرئت میتونم بگم توی تصویرسازی از خیلی از تصویرگرهای دیجیتالی خفن تر شدن.

فکر کنید این غولهای تصویرسازی دستی یک روز تصمیم بگیرن وارد بازار تصویرسازی دیجیتال بشن ! دیدن آموزش دیجیتال براشون بیشتر از یکماه طول نمیکشه و بزودی میتونن وارد این بخش بشن و همه رو شگفت زده بکنن. البته افرادی هم مثل من هستن که بعد از رسیدن به سطح مناسبی در تصویرسازی دستی و دیجیتال ، در هردو زمینه فعالیت میکنن.

نگران نباشید! ابزار حرفه ای منتظر رسیدن شما به این سطح هستن و استفاده از اونها وقتی میدونید با این ابزار چیکار میخواین بکنید خییییییلی لذتبخشه.

درآمد آخرین دغدغه

باور کنید یا نه، وقتی وارد دنیای هنر، تصویرگری و نقاشی میشید و بتونید انتظارات رو برآورده کنید، آخرین دغدغه برای شما مسائل مالی خواهند بود. ما توی این حوزه ۵ سال تجربه و بیش از ۱۲۰۰ هنرجوی تصویرسازی و نقاشی داشتیم‌ و یه نقشه راه کامل برای رسیدن به چیزی که میخواید بهش برسید در اختیارتون قرار میدیم. پس نگران نباشید و فقط شروع کنید.